Přidal
Přidal Josef Kyncl
, 19. prosinec 2018
Anotace projektu
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících
témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné
vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit,
aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s
veřejností.
Aktivity projektu
Aktivita 1:
Klub pro žáky ZŠ - čtenářský klub
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu
volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané
znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky
vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj
pedagogických pracovníků.
V rámci projektu bude realizováno
celkem 5 klubů.
Aktivita 2:
Klub pro žáky ZŠ - klub zábavné logiky a deskových her
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu
volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané
znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky
vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj
pedagogických pracovníků.
V rámci projektu bude realizován
1 klub.
Aktivita 3: Klub
pro žáky ZŠ - badatelský klub
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu
volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané
znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky
vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj
pedagogických pracovníků.
V rámci projektu bude realizován
1 klub.
Aktivita 4:
Klub pro žáky ZŠ - klub občanského vzdělávání a demokratického myšlení
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu
volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané
znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky
vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj
pedagogických pracovníků.
V rámci projektu budou realizovány
2 tyto kluby.
Aktivita 5:
Klub pro žáky ZŠ - klub komunikace v cizím jazyce
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu
volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané
znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky
vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj
pedagogických pracovníků.
V rámci projektu budou realizovány
3 tyto kluby.
Aktivita 6:
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity
je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování.
Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně
odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět
samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým
vzdělávacím programem pro základní vzdělávání např. v hlavních předmětech český
jazyk, matematika a cizí jazyk
V rámci projektu bude realizováno celkem
39 bloků
doučování
Aktivita 7:
Zapojení ICT technika do výuky v ZŠ
Cílem této
aktivity je umožnit základním školám působení ICT technika ve výuce, eliminovat
technické problémy a zvýšit plynulost výuky a zároveň snížit obavy pedagogických
pracovníků z práce s digitálními technologiemi.
V rámci projektu budou realizováno celkem
6 těchto aktivit, tj. 6x 25 vyučovacích hodin.
Aktivita 8: Školní asistent - personální podpora ŠD
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu - školního
asistenta školním družinám a školním klubům. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na
určité období poskytnout větší podporu zejména účastníkům ohroženým školním
neúspěchem
Aktivita bude realizována po dobu
24 měsíců.
Aktivita 9:
Tandemové vzdělávání v ŠD/ŠK
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků školních družin a
školních klubů (a pedagogických pracovníků základních škol a budoucích pedagogů)
v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí
účastníků. Díky spolupráci se zlepší kvalita vzdělávání, která bude mít
pozitivní vliv na výsledky účastníků
V rámci
projektu budou realizovány celkem 2 tyto aktivity, tj. 2x 10 hodin.
Aktivita 10:
Klub pro účastníky ŠD/ŠK - klub zábavné logiky a deskových her
Cílem aktivity je realizace klubu pro účastníky školní družiny a školního klubu.
Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí
účastníků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i
do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje účastníků i
profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
V rámci projektu budou realizovány
3 tyto kluby.
Aktivita 11: Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu - školního
asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období
poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem.
Aktivita bude realizována po dobu
23 měsíců.
Aktivita 12:
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - čtenářská
pregramotnost
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí
dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. V rámci projektu budou realizovány celkem
2 tyto aktivity.
Aktivita 13:
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - matematická
pregramotnost
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí
dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. V rámci projektu budou realizována
1 tato aktivita.
Aktivita 14:
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - polytechnické
vzdělávání
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí
dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. V rámci projektu budou realizována
1 tato aktivita.
Aktivita 15:
Komunitně osvětová setkávání
Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitnícharakter mateřské
školy. Mateřská škola zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s
rodiči, přáteli školy a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu
(organizace, spolku apod.). Děti z mateřské školy se mohou do aktivity zapojit
jako diváci nebo i jako samotní aktéři. Pro zachování komunitního charakteru
aktivity je nutné zapojení jednotlivých aktérů (zástupců mateřské školy, rodičů,
externí organizace/externího odborníka, případně i dětí) do přípravy, realizace
i vyhodnocení aktivity. Komunitně osvětové setkání musí podpořit rozvoj
kompetencí dětí v oblasti vzájemného porozumění, mezigeneračního soužití, zájmu
a odpovědnosti za dění v komunitě, otevřeného přístupu ke kulturní rozmanitosti. V rámci projektu budou realizovány celkem
2 tyto aktivity, tj. 2x 2 hodiny.
Rozpočet projektu
1.364.839,- Kč
573 Přečteno ·
|