Přidal
Přidal Josef Kyncl
, 17. červenec 2015
Režim dne
Denní program je připravován se zřetelem na
potřeby a přání dětí, je pružný, umožňuje reagovat na neplánované situace. Denní
program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivity a odpočinku.
6.30 – 9.30 Příchody dětí, spontánní i
řízené činnosti, pohybová chvilka
Při vstupu do třídy se vzájemně přivítá dítě s
paní učitelkou a ostatními dětmi pozdravem. Děti si zvolí, zda si budou hrát
samy nebo s kamarády a vyberou si činnost, která je zajímá a uspokojuje, zda se
zapojí do pohybové chvilky.
Děti střídají činnosti řízené a spontánní, mají
možnost pracovat ve skupinách i individuálně, podle svého zájmu, schopností.
Společně řeší různé úkoly, učí se samostatnosti a potřebným návykům pro život
(přiměřenou dobu se soustředit, dokončit práci, reagovat na pokyn).
Cílem pohybové chvilky je zlepšovat tělesnou
zdatnost dětí, rozvíjet pohybové dovednosti, fyzické zdraví, psychické uvolnění.
Při cvičení zařazujeme chůzi, běh, lezení, poskoky, zdravotní cviky zaměřené na
jednotlivé části těla, cvičení s hudbou, s náčiním, na nářadí, pohybové hry.
7.15 Starší děti odcházejí do své třídy
8.00 Svačina
Děti svačí postupně podle potřeby, obsluhují se
samostatně, vybírají si množství jídla podle vlastního uvážení.
9.30 – 11.30 Příprava na pobyt venku, pobyt
venku
K pobytu venku využíváme především naši rozlehlou
zahradu. Vybavení zahrady slouží k tělovýchovným aktivitám, k tvořivým a
námětovým hrám, k pozorování přírody. Vycházky do okolí bývají spojené s tématem
dne. Umožňují poznávat naši obec, její okolí. Pobyt v přírodě využíváme k
počátkům ekologické výchovy. Děti se učí přírodu pozorovat, poznávat přírodní
zákonitosti, chránit ji.
11.30 – 12.00 Hygiena, oběd
Oběd je nejen příležitostí k uspokojování
biologické potřeby, ale znamená také sociální a kulturní zkušenost. Děti jsou
vedeny k samostatnosti s přihlédnutím k jejich individuálním možnostem. Mimo
nalévání polévky se děti obsluhují zcela samy. Každé dítě má možnost jíst svým
tempem.
12.30 – 14.00 Odpolední odpočinek
Děti, které tráví v MŠ celý den, potřebují čas na
odpočinek, odreagování od denních činností. Ukládají se k odpočinku na svou
postýlku, mohou mít u sebe svou oblíbenou plyšovou hračku, poslouchají pohádku,
relaxační hudbu a pak některé usínají. Tolerujeme sníženou potřebu spánku.
14.15 – 16.30 Odpolední činnosti
Děti si vybírají činnosti podle vlastní volby, při
pěkném počasí na zahradě, jinak ve své třídě a všichni se už těší na příchod
rodičů či starších sourozenců.
4310 Přečteno ·
|