Přidal
Přidal Josef Kyncl
, 30. leden 2012
Změny klasifikačního řádu a ŠVP od 1.2.2012
Od 1.2.2012 vstupuje v platnost několik změn
v oblasti školního vzdělávacího programu a školního řádu školy, konkrétně
klasifikačního řádu, který je přílohou školního řádu.
Všechny aktuálně platné dokumenty najdete na
webových stránkách školy:
1) klasifikační řád
http://www.zskrouna.cz/html/klasifikacnirad.htm
- upřesněna jsou pravidla hodnocení v některých
vyučovacích předmětech
- nově se vkládají body:
1.9 Žáka 2. až 5. ročníku je možné za příslušné
pololetí klasifikovat pouze tehdy, nepřesáhne-li jeho absence v odučených
vyučovacích hodinách v příslušném vyučovacím předmětu 40 %.
1.10 Žáka 6. až 9. ročníku je možné za
příslušné pololetí klasifikovat pouze tehdy, nepřesáhne-li jeho absence
v odučených vyučovacích hodinách v v příslušném vyučovacím předmětu
a) ve vyučovacích předmětech matematika, český
jazyk a cizí jazyk 30%
b) ve vyučovacích předmětech fyzika, chemie,
zeměpis, dějepis a přírodopis 35%
c) v ostatních vyučovacích předmětech 40%
1.11 Nesplnění podmínek pro klasifikaci žáka za
příslušné pololetí podle bodů 1.9 nebo 1.10 je závažnou objektivní příčinou, pro
kterou nelze žáka za příslušné pololetí klasifikovat a dále se postupuje podle
bodu 1.13, příp. 1.14
1.12 Nesplňuje-li žák podmínky podle bodů 1.9
nebo 1.10, avšak nepřesáhnou-li hodnoty absencí žáka dvojnásobků hodnot v těchto
bodech uvedených, může ředitel školy v odůvodněných případech, zejména v případě
dlouhodobého závažného onemocnění žáka, na základě písemné žádosti zákonného
zástupce žáka, po projednání v pedagogické radě a mají-li příslušní vyučující
dostatek podkladů pro klasifikaci v souladu s body 8.2.1 a 8.2.2 umožnit
klasifikaci žáka.
Důvodem pro zapracování nejvyšší možné absence je
skutečnost, že i v naší škole začínáme bojovat s velmi problematickou docházkou
některých žáků, byť omlouvanou (krytou) jejich zákonnými zástupci. Přitom víme,
že dodržování léčebného režimu „údajně“ nemocného žáka je přinejmenším podivné,
stejně jako jsou podivné velmi časté jedno či dvoudenní absence, které se navíc
vyskytují jen v určitých dnech.
Jsme si ale současně vědomi skutečnosti, že každý
můžeme dlouhodobě onemocnět. To, aby tvrdost uvedených změn nedopadla na žáky,
kteří mají skutečně závažné problémy, řeší bod 1.12.
2) školní vzdělávací program
http://www.zskrouna.cz/readarticle.php?article_id=152
změny jsou uvedeny v kapitole 17 – dodatky a
přechodná ustanovení
Mgr. Josef Kyncl

693 Přečteno ·
|