Přidal
Přidal Josef Kyncl
, 21. srpen 2017
Anotace projektu
Projekt je zaměřen na následující témata: osobnostně
profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu
dětí z mateřské školy do základní školy, podpora extrakurikulárních aktivit,
spolupráce s rodiči dětí a žáků.
Aktivity projektu
Aktivita 1: Čtenářský klub pro žáky ZŠ
Cílem aktivity je realizace čtenářského klubu pro žáky
základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových
kompetencí. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i
do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i
profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
V rámci projektu bude realizováno celkem 10 Čtenářských
klubů
Aktivita 2: Klub zábavné logiky a deskových her pro
žáky ZŠ
Cílem aktivity je realizace klubu zábavné logiky a deskových her pro žáky
základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových
kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického (ale i informatického) a
strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se
také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle
rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
V rámci projektu budou realizovány celkem 3 tyto kluby.
Aktivita 3:
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním
neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita
pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým
aktivita může napomoci upevnit
jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí
standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech
český jazyk, matematika a cizí jazyk.
V rámci projektu bude realizováno celkem 42 bloků
doučování
Aktivita 4: Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu - školního
asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období
poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem.
Aktivita bude realizována po dobu 12 měsíců.
Aktivita 5: Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi
v MŠ
Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol, a to prostřednictvím absolvování
akreditovaného vzdělávacího programu DVPP zaměřeného na osobnostně sociální
rozvoj dvouletých dětí v mateřské škole. Pedagog absolvuje v rámci šablony
vzdělávací program DVPP v celkovém minimálním časovém rozsahu 24 hodin.
Podmínkou je, že se musí jednat o jeden vzdělávací program DVPP o rozsahu
minimálně 24 hodin (není možné tedy dosáhnout požadovaného počtu hodin
"skládáním" hodin z
více kratších programů/akcí). Vzdělávací program musí být realizován prezenční
formou.
Aktivita 6: Prevence logopedických vad a problémů
komunikačních
Cílem šablony je rozšířit prostřednictvím absolvování vzdělávacího programu DVPP
síť logopedických asistentů v řadách předškolních pedagogů v mateřských školách,
a tím podpořit přirozený vývoj řeči dětí a plošně posílit prevenci častých
logopedických vad či poruch řeči předškolních dětí. Vzdělávací program DVPP je
určen pro pedagogy mateřských škol a je zaměřen na podporu znalostí a
praktických dovedností pedagogů v oblasti logopedické prevence u dětí
předškolního věku.
Pedagog absolvuje v rámci šablony vzdělávací program DVPP v celkovém minimálním
časovém rozsahu 60 hodin. Podmínkou je, že se musí jednat o jeden vzdělávací
program DVPP o rozsahu minimálně 60 hodin (není možné tedy dosáhnout
požadovaného počtu hodin "skládáním" hodin z více kratších programů/akcí).
Vzdělávací program musí být realizován prezenční formou. Absolvent získá
odbornou způsobilost pro výkon činností logopedického asistenta v mateřské
škole.
Rozpočet projektu
828.135,- Kč
1019 Přečteno ·
|