Jelikož se rodiče velice často ptají svých dětí, co bylo ve škole, rozhodli jsme
se je pozvat do naší třídy, aby se podívali do výuky. První hodinu jsme měli
matematiku. Tématem hodiny byly počty s desetinnými čísly. Krátce po začátku
hodiny však naše počítání přerušil požární poplach. Všichni včetně rodičů jsme
se ukázněně seřadili a dle pravidel odešli před budovu školy. Po návratu do
třídy jsme pokračovali v práci. Počítali jsme jak do sešitů, tak i společně na
interaktivní tabuli, zasoutěžili jsme si se slovními úlohami a zvládli napsat i
pětiminutovku na násobení desetinných čísel číslem přirozeným. Druhou hodinu
jsme zdokonalovali svůj rodný jazyk – češtinu. K procvičení a následně i k
opakování shody podmětu s přísudkem jsme využili výukový program ve Smart
Notebooku. Abychom rodiče zapojili do výuky, opakovací test, zaměřený hlavně na
druhy přísudků a podmětů, jsme si i s nimi odhlasovali na hlasovacích staničkách
Smart Response. Samozřejmě anonymně . Pracovali jsme i ve dvojicích při tvorbě
vět.
Třetí hodinu jsme se učili anglický jazyk. V této hodině jsme četli a překládali
článek ze 14. lekce, procvičili si nejen gramatiku této lekce, ale i slovní
zásobu. Při samostatné práci v pracovním sešitě si děti ověřily znalost učiva. U
tabule jsme pracovali ve skupinách. Společná kontrola zadaných úkolů pomohla
rozpoznat, které gramatické jevy je ještě nutno dopilovat. Poslední hodina –
vlastivěda – byla hlavně o hledání v mapách a atlasech. Pokud bylo potřeba,
hledali jsme doplňující informace na internetu. Morava je území s mnoha
zajímavými místy. Proto při plánování potencionální dovolené nebyla o návrhy ze
stran žáků nouze. V pracovním listě bylo zadáno doplnění slepé mapy. Nejdříve si
každý sám či se sousedem v lavici zkusil doplnit úkol a poté si žáci navzájem
radili, kde jednotlivé řeky, pohoří a města leží. Práce s mapami všechny bavila.
Celý den se nám povedl, zapsali jsme si i malý domácí úkol do svých úkolníčků.
Pátou hodinu (už bez rodičů) jsme nacvičovali mimořádné situace v rámci
tělocviku.